Överklaga ditt beslut
Om du inte är nöjd med ett beslut från kommunen kan du överklaga det.
Du måste skicka in din överklagan inom tre veckor från det att du fått beslutet.
För att överklaga ska du skriva ett brev där du berättar:
- Vilket beslut du vill överklaga.
- Varför du tycker att beslutet är fel.
- Vilket beslut du tycker är rätt.
I brevet ska du också skriva:
- Datum.
- Ditt namn, adress och telefonnummer.
- Din underskrift.
Du kan skicka brevet eller lämna det till den enhet som fattat beslutet. Du kan också skicka med papper som visar varför du tycker som du gör.
När kommunen får ditt brev:
- Vi kontrollerar om brevet kommit in i tid.
- Vi undersöker om beslutet kan ändras.
- Om vi inte ändrar beslutet skickar vi din överklagan vidare till Förvaltningsrätten, som meddelar sitt beslut i en dom.
Om du behöver hjälp med att skriva din överklagan kan du fråga din handläggare.
Skicka din överklagan till:
Bjuvs kommun
Socialförvaltningen
Box 501
267 25 Bjuv
Kontakt
Bjuvs kommun
Kontaktcenter
042-458 50 00
info@bjuv.se
Socialtjänst barn, unga och familj
Mottagning, anmälan och ansökan gällande barn och unga, telefon 042-458 55 60.
Starta E-tjänsten Orosanmälan - misstanke om att barn far illa
OBS: e-tjänsten ska du endast använda under kontorstid helgfri vardag mellen klockan 08:00-16:30. Andra tider, såsom kvällar och helger, ringer du till socialjouren telefon 042-10 68 69.
Social jour (kvällar, helger)
042-10 68 69 eller via 112 som kopplar till social jour.
Vid akuta och livshotande tillstånd ring alltid 112.
Besöksadress socialtjänst barn, unga, familj
Socialförvaltningen
Almliden
Almgatan 2
267 38 Bjuv
Postadress
Bjuvs kommun
Socialförvaltningen
Box 501
267 25 Bjuv
Senast publicerad: