Tekniska problem med trygghetslarmen

Tunstall, som tar emot trygghetslarm från användare i Bjuvs kommun, har haft tekniska problem sedan de uppdaterade sin larmmottagare. Det innebär att även om du som har trygghetslarm inte får svar av operatören, så går larmet fram och rings ut till respektive område, men med fördröjning.

Du som enbart har trygghetslarm eller serviceinsatser kan få tillsyn i form av telefonsamtal. Du ringer i så fall till det hemtjänstområde som du bor i:

  • Hemtjänst Bjuv väster 0709–58 50 14
  • Hemtjänst Bjuv öster 0721–94 02 50
  • Hemtjänst Billesholm 0709-585269
  • Hemtjänst Ekeby 0705-883451

Om du akut behöver hjälp och inte fått hjälp genom larmet ring:

  • Hemtjänst Bjuv väster 042-458 50 14
  • Hemtjänst Bjuv öster 042-458 55 07
  • Hemtjänst Ekeby 0709-553846
  • Hemtjänst Billesholm 0709-553882
  • Nattpatrullen 042-458 50 14

Har du frågor går det bra att ringa under kontorstid
Larmansvarig Patrik Jönsson 0721–70 97 32
Enhetschef Eva Sandberg 0709–58 50 27

Tänk på att undvika onödiga provlarm. Dessa ger bara ytterligare belastning och fördröjning av svarstiden.

Bjuvs kommun kommer utifrån behov att bemanna upp hemtjänsten med extra personal för att kunna ge extra tillsyn och vara tillgängliga för telefonsamtal.

Leverantören arbetar för att få bukt med problemen så snart som möjligt.

Senast publicerad: 14 oktober 2020